JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

lördag 16 april 2011

Råndjur...

Ljuva tider,

efter en härlig, lång sovmorgon blev det årets första frukost på uteplatsen,
solen strålade och kysste lite färg på mitt vinterbleka nylle.
Vi bakade scones, kokade ägg, fixade kaffe och juice, hämtade
skönaste solstolarna och bara
njöt av en ljuvlig stund i lugn och ro.




Stefan hade såklart ingen ro att sitta här och slöa så han gick in och kollade på trav,
 jag hämtade en bok,
Vinteräpplen- än så länge är boken sjukt tragisk och hemsk men samtidigt  
så är den vacker och berörande.
Jag satt ute från 12.30 till 17.15 mitt ansikte har nu intagit en grisrosa/röd nyans,
ja, jag är nöjd.... *hrmf*
Stefan stack iväg på hockeyavslutning
 och jag tyckte att det var dags att gå in,
när solen gick i moln var det inte så varmt ute längre, jag
var konstigt nog supertrött, hade ju inte gjort någonting på hela dagen.
Jag la mig för att läsa lite mer men jag somnade..
skulle bara vila lite...
2 timmar senare vaknade jag och var helt förvirrad
tur att jag inte bokat upp något ikväll för efter den tuppluren var jag helt sänkt.
Vet ni förresten varför det heter tupplur?
Jag tror att det är för att man lurar tuppen på lite mer sömn när han galer sig hes i ottan!

In i vardagsrummet gick jag och blev helt livrädd för det var något utanför fönstret, något gråbrunt, lurvigt och stirrande...


Den glodde, jag glodde, vi stirrade på varandra en stund sen var det som att vi hade
en tyst överenskommelse om att vi hade stirrat klart på varandra, den gick åt ett
håll och jag åt ett annat.



2 kommentarer:

  1. Ååå vännen, vilken u n d e r b a r dag du har haft i dag, i solen och allt : )
    Och hahahahaaa vad jag skrattade då du berättade om ditt möte med den där gråbruna lurviga. Hoppas den kommer tillbaka fler gånger. Det betyder lycka att ha stått öga mot öga med en sån, jue <3

    PUSS min finaste!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med att sitta ute i solen.... :)

    SvaraRadera