JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

fredag 8 april 2011

Vaccinera sig?

Fredag, äntligen fredag... eller,
shit, jag längtar så mycket efter en sovmorgon, fast jag jobbar gärna, just nu är det toppen på jobbet
butiken är toppenfin, min personal är verkligen högklassig, jag är så nöjd!
Mitt problem är bara att när klockan ringer på morgonen så är jag helt medvetslös, det
känns som om att jag är tokbakis, for real, jag som inte ens festar längre ...
 Jag skulle kunna betala dyra pengar för att få ligga kvar och duna i timme efter timme!
Känns som att en vecka i sommar hos svärmor är behövligt, total tystnad ute på landet och där får
man sova huuur länge man vill, me like!
Jag är ungefär lika förvirrad som Christer Sandelin var när Petter skulle väcka honom i Så mycket bättre, herregud vad jag skrattade, totalt förvirrad, ni måste kolla på youtube,
där har ni mig och mitt beteende  i tidiga ottan!


Igår hade vi en tjyv inne på jobbet, ni vet en sånhär
kikaöverhyllkantensernågonmig
det värsta var att vi inte såg honom, det var rätt mycket folk i butiken, men han hade en igel på sig
 (en butikskontrollant) som följde efter honom i centrum, han hann med ett par butiker innan hon bestämde sig för att grip honom, då hade han varit på Apoteket, Dressman, Akademibokhandeln, Voltair,
bytet var blandat kan jag säga, lite böcker, en kniv, alvedon och en burk honung?
Ja, fråga inte mig, jag vet inte vilket recept han gick efter eller vad han skulle baka!?

Hur mår ni förresten?
Jag mår jättebra, har bara lite, lite syndrom kvar av min förskräckliga förkylning så
för mig leker livet igen, det är ganska konstigt vad ynklig man blir när man är sjuk!
Fressten huuur ska ni göra med fästingvaccination...?
Jag vet inte, vi har ju tagit fyra sprutor det senaste året, svinet och sedan hepatit*3, hur
farligt är det egentligen att vaccinera sig, vet man det?
Jag har haft en fästing en gång, den hade precis (typ en sekund innan) sugit sig fast på min rygg
och syrran sa,- men vad har du på ryggen, ja kolla det är en fästing ( hon har barn så hon var rätt van)
varpå jag dog, faan vad rädd jag blev, jag har total fobi för små djur som kan orsaka stor skada, det räcker med att jag ser dem på TV för att jag ska får rysningar!
Jag fick lägga mig ner på deras säng och hon hämtade en pincet och tog bort den, jag å andra sidan var helt säker på att jag skulle dö, jag såg stjärnor och får och gud vet vad, jaja ni vet
livet passerar i revyyyyyy, jag vet inte vart fåren har sin plats...
det kliade lite sen var det över...
Jag överlevde DEN gången, men hur blir det nästa gång huh?

Kram på er!





1 kommentar:

  1. Om du inte tänker hänga ute i Sthlms skärgård eller ligga i högt gräs och buskar i sommar så tycker jag att du ska hoppa över vaccination . Jag är också paniskt förskräckt för kryp i allmänhet och spindlar och fästingar i synnerhet men jag undviker den vaccinationen. Duscha varje kväll och kolla noga efter fästingar dagligen så klarar du dig nog . BamseKram

    SvaraRadera