JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

lördag 5 mars 2011

Festligt värre

Nu är första gänget utflugna,
familjen med barn och barnbarn och respektive,

hurra, hurra, hurra, hurra

för Stefan idag!
Snart kommer vänner och bekanta och då blir det fika, igen, mat, dricka och självklart spel!
Jag gillar verkligen att spela sällskapsspel,
det får dock inte vara för avanccerade regler och det får inte ta för lång tid.
Tips på roliga spel

Vem svarar först
Alla har en plinga som man ska plinga på när man kan svaret på frågan som
ställts, om ingen kan finns det fem ledtrådar.
Jätteroligt spel, men ibland undrar jag om jag sov mig genom alla historie, samhälls och geografi lektioner i plugget.

A-Ö
Man har en bricka framför sig med ringar A-Ö, så drar man ett kort och på
15 sek ska man lägga på så många bokstäver man kan hitta på saker
i den kategorin man fått på kortet, tex frukt, apelsin, banan, citron, dadel ja ni fattar, det är skitroligt,
man får panik i hjärnan och ibland står det helt still.

Tips på roliga spel emottages tacksamt! Spelen också för den delen, haha.

Igår var vi på Myrorna i skärholmen, never going back...
Smutsigt, illaluktande, ofrächt...





Jaja snart kommer övriga gäster så nu ska jag hackaskärastrimlafixa lite grejjer till maten!
Och ta ett glas vin!
kanske två!




2 kommentarer:

  1. Jag älskar ju oxå att spela spel & här kommer några braiga till er...
    Alias, Cranium, Brainstorm, Så det kan låta....

    SvaraRadera
  2. Hihi.. jag tänkte just skriva att Monkan gillar ju spel, så fråga henne.. men så hade hon redan kommenterat ; )

    Hipp Hipp HURRAAAAA idag på din fästmans födelsedag. Hoppas ni hade skojsigt!

    Kramar!

    SvaraRadera