JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

måndag 21 mars 2011

Helgen som gått

Jag är sååå dålig på att komma ihåg att ta bilder.....
Ja och därför kommer det inga bilder från helgen för jag har inga... fyy mej, ja jag vet, dåligt dåligt!

Fredag
Jobbade som vanligt på dagen, hade tänkt gå lite tidigare men det var så trevligt med mina fina arbetskamrater så jag blev kvar, det händer rätt ofta!
att vi har trevligt alltså :)
Jajuste kom på ett rolig skämt som jag drog på jobbet idag...tyvärr så var min kund inte riktigt med i matchen så det var bara jag som skrattade,
okej är ni med

kund- har ni gradskivor?
jag- japp, vi har två olika en halv och en hel, men jag vet inte vad man ska
 ha den hela till, det minns jag inte från skolan!
kund- Jo den har man om något är mer än 180 grader
jag- men det blir väll sällan mer än 30 grader ute!
Ha hahaaaa... eller?





Ja skit i det, fredag var det ju, jo på kvällen kom min fina syster och hennes man och två barn,
herregud jag träffar verkligen mina syskon för sällan
Dom kom på kvällen så vi fikade lite vin och öl ;)
Glada tillrop och barnen i säng, tjohoo!

Lördag
På Lördagmorgon var det upp i ottan och min fina sambo fixade frulle till hela kompaniet,
skramlade ägg, pannkakor, mackor, kräm, skinka, ost, skagenröra You name it!
Sen iväg på Hockeycup ala junior, det var så ljuvligt att se, ja, dom var ju inga minibäbisar men man är ju van att se riktiga hockeykillar i full mundering!
såhär var det:

alla på pucken
alla åker till ena sidan
alla åker till andra sidan
alla passar lite som dom vill
alla slår i isen med klubban om dom blir arga
alla gör som alla
Helt underbart!

Jag och syrran passade på att smita iväg några timmar till SKHLM för shopping och fika, åt en sabla god blåbärspaj med vanlijsås, jag tror att den var supernyttig!




Vi som skulle storshoppa hittade ingenting, är inte det typiskt!?
Efter hockeymatch och hejjaramsor blev det brontosushi, bild finns längre ner på sidan.
Vinfika och ölfika hans med på kvällen och vi hade verkligen supertrevligt, konstigt egentligen hur livet förändras när man blir vuxen, förr träffades vi varje dag nu kanske 4 ggr om året.

Söndag
Gästerna lämnade tidigt och jag och darling klev inte ens upp när dom åkte, jag var så
trött, vi skulle ha mysdag,

bara
vi
två

så blev det inte,
jag åt frukost sen fick jag en släng av magsjuka, nej min kära storasyster
jag är inte gravid,
Jag mådde skitdåligt så jag gick och la mig igen, så var den dagen borta.

Jag tror att det var allt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar