JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

måndag 7 februari 2011

Hörde du vad jag såg?

Härliga måndag! Full fart på jobbet, nu börjar ombyggnaden bli klar, kommer att bli kanon. Snart börjar ju bokrean och då kommer det att vara total kaos i några dagar, kul men galet slitsamt, efter det tycker jag att jag och min darling har förtjänat en spaweekend på nått najsigt ställe, återkommer om det. Hörde du vad jag såg? mycket märklig kommentar som just hoppade ur munnen på en person på tvn, jag har den på men kollar inte, det handlar om ett gäng som heter s.p.o.o.k som är spökjägare... ja och då säger man tydligen sånt som -hörde du vad jag såg?!
Brukar ni storhandla, handla hem massa mat som ska lagas i ångande kastruller, puttra på spisen i timmar, hackas kryddas lagas... Vi försöker men ibland hionns det inte riktigt med och då småhandlar jag det som känns bra för dagen, det blir dyrt.(konstaterande) I Lördags var vi och handlade för kommande vecka, det är alltså start idag, men nu vet jag inte vad jag ska laga för det finns massa alternativ? knas! Jag tror att jag ska slänga iop souvlakikryddad kyckling med pommes.... lite latigt kanske och inte så avancerat men jag tror att det blir gott! Jag tycker ju att det är superroligt att fixa och trixa i köket men när man kommer hem vid åtta på kvällarna har man inte så stor lust att koka safta sylta stycka laga...
jaja nu ska jag fixa lite iallafall, smaklig måltid...

3 kommentarer:

  1. Näää.. vi brukar verkligen inte mat-planera-handla-för-hela-veckan-och-safta, sylta och koka. Här hemma äter vi gemensam middag varannan vecka, så det blir så rörigt då..

    Har jag någonsin sagt att jag älskar DIN mat ; )

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också din mat! Och dig såklart;)

    SvaraRadera
  3. vad roligt att ni gillar min mat :) jag lagar gärna till er alla, kom, bara kom men ni får stå för underhållningen ;)

    SvaraRadera