JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

söndag 27 februari 2011

Knutby

Igår var det storshopping på schemat, jag och min vän Linda hade bestämt oss
för att åka till thuns, det är ett klädvaruhus som säljer märkeskläder till en lite billigare peng,
det ligger mitt ute i skogen nära knutby...

Jag klev upp halv 8, skulle fixa mig lite för en gångs skull, när man jobbar har man ju varken tid eller ork att hålla på med håret på morgonen, då är det mer att hasa sig ur sängen och försöka få på sig kläder som matchar någorlunda.
Iallafall så hängde vi lite hos dom inan vi skulle iväg, finaste små barnen var nyduschade och gosiga, hur kan man få två så perfekta söta och roliga ungar, ja det är klart föräldrarna är ju likadana ;)
Vi komiväg efter ett tag och genast började vi tjattra, skvallra och ösa ur oss saker som man kanske inte säger tiil vem som helst, underbart att ha någon som tycker lika om vissa saker, haha!
Solen strålade och vi var verkligen laddade för shopping, när vi kom dit så var typ hela norra sverigen där....
såklart det var ju löningshelg, vi hade knappt kommit in genom dörren förrän Linda säger -Jag är hungrig!
det var jag oxå så vi slängde i oss varsinn korv för att orka slåss med
övriga boskapen som var inne i butiken.

Vi letade, provade, letade, skrattade, klagade, letade kläder, letade varandra, men på något sättt så hittade vi inte så mycket som vi hade hoppats på , det blev varsinn påse, dyr sådan....
Blodsockret var på botten-nivå när vi kom ut ur butiken, tur att vi hade laddat med massa godis, vi hetsåt till stadiet illamående infann sig för att sedan äta lite till!
 mums!




På hemvägen snackade vi så mycket att vi körde fel två gånger, sötaste lilla N ringde två gånger och undrarde när mamma skulle komma hem, första gången hon ringde frågade hon mig när hennes mammor skulle komma hem , naaa, så gullig.
Väl hemma hos familjen så börjades det lagas middag, en underbart god lax med potatis och romsås, förrätten var en kavring med räkor och crabstick, vilök och cremefraich, yummy!
Efter middagen kom såklart STORA godisskålen fram och armen började genst gå på auto,
jag måste sluta äta godis, iallfall med hets.. :)

Vi hade en jättetrevlig dag med mycket skratt och mys och gott att äta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar