JAG BLOGGAR ALLTSÅ FINNS JAG

måndag 21 februari 2011

sat-fläsk

Meeen varför är jag så trött, kan knappt vakna på morgonen,
det känns som att jag är superbakis när jag vaknar, jag festar ju inte ens längre och på kvällen är jag komatrött, men när jag väl är uppe och igång så är jag jättepigg, mycket märkligt!

Stanna aldrig upp, då kommer John B och kastar grus i dina ögon!




Idag när jag var och handlade, eller ja, jag försökte handla lite vettiga middags saker,
gick mest runt och var förvirrade inne på affären, hur gör NI när ni handlar? skriver listor? planerar?
 inte äta samma ofta? klipper ut kuponger?
Jag är glad om jag kommer hem med iallafall två saker som man kan äta tilsammans, inte tillsammans med någon annan alltså utan tillsammans med varandra , ingredienserna alltså!
Jaja, jag skulle köpa rakhyvlar och stod och tittade i hyllan,
såg ett förpackning som kostade 59:- för ett 4pack, hmm det var ju bra pris tänkte jag och slängde ner en frp i min korg, strosade runt ett tag, och gick sedan till kassan, köpte egentligen inget dyrt, trodde jag

452:-

men va??
kollade på kvittot när jag hade betalat, då kostade rakhyvlarna nästan 200 spänn, tvåhundraspänn!!
Jag tänkte att nää det är inte ok, jag kollade verkligen när jag tog dom vad dom kostade,
 jämförde text, art nummer och sånt som vi pensionärer gör.
Gick till spelkassan/info och frågade om man kunde lämna tillbaka saker hos henne, och hon svarade SKITSUR,
Vad ska du lämna tillbaka?
ehhhe spelar det någon roll eller har dom olika avdelningar på COOP
där man lämnar tillbaka saker?
Ja, sa jag och berättade varför jag ville lämna tillbaka hyvlarna, dom var så jävla dyra, hon tittade misstänksamt på mig och jag fick minsann redogöra exakt vars jag hittat dom, vad det stog på skylten osv osv, hon ringde till någon snärta på golvet som gick och kollade i hyllan och,

jag hade rätt!

Jag säger som Ove, Sat-fläsk vad rätt jag hade!

Japp, jag fick pengar tillbaka, fast dom kostad nästan 200 fick jag dom för 59  för det var fel pris i hyllan!

Idag ska vi äta korv och pommes för det var det enda jag lyckades finurla ut....HJÄLP, jag efterlyser nya recept på god smakrik vardagsmat som går snabbt, helst ska den laga sig själv, gärna diska och städa och stå för underhållningen här hemma också :)




4 kommentarer:

  1. Bra syrran, du kommer att bli en perfekt pensionär.....glöm bara inte att kreditkort är en fara och används inte av pensionärer. Du ska ha mynt som du sakta men säkert stoppar ner i myntbehållaren och så ska det fattas en krona för att du ska komma upp i slutsumman......då ska du titta stint på kassörskan och säga :- Jaha, vad gör VI nu då ?

    Puss och Kram och nyp i stjärten !!

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig ang maten där. HATAR att hitta på mat så jag ser alltid till att ha köttbullar & makaroner hemma. Frågar jag Noah vad han vill ha så svarar han nämligen det (så det åt vi idag). Om nån skulle planera åt mig så skulle jag gladeligen laga det... :)
    Kanske vi ska göra en varsin vecka till varann på bloggarna!?! Kram & go natt

    SvaraRadera
  3. Hahahaha... frågar du MIG om mat och listor och planering.. så får du formulera om.
    I dont DO cooking. At all..

    Min man däremot. Does ; ) (och det är då JAG kommer in i bilden)

    PUSS!

    SvaraRadera
  4. Jaa Monkan det skulle var super, iallfall nått recept här och där! C, din man kanske kan bidra med ett gästinlägg i din blogg när det gäller mat... ;)

    SvaraRadera